Bolaget ska åt kunder och egna varumärken producera innehållsmarknadsföring, reklam och information mot en svensk marknad, sekundärt mot en utländsk marknad åt svenska uppdragsgivare. Bolaget publicerar och sprider kunders kommunikation via eget skapade och andras kommunikationskanaler, digitalt och i print. Bolaget fungerar därmed som en kombination av media- och kommunikationsbyrå. För de kommunikationskanaler företaget skapar och äger byggs egna varumärken. Företaget arbetar specifikt med turisminformation och utveckling av turism i Västmanland under det egna varumärket Visit Västmanland.
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 2 670 | 1 477 | 1 639 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 261 | -123 | 41 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 259 | -124 | 39 |
Årets resultat (tkr) | 199 | -114 | 23 |
Summa tillgångar (tkr) | 1 127 | 464 | 637 |
Antal anställda | 2 | 2 | 2 |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 2 670 | 1 477 | 1 639 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 261 | -123 | 41 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 259 | -124 | 39 |
Årets resultat (tkr) | 199 | -114 | 23 |
TILLGÅNGAR | 2023-12* | 2022-12* | 2021-12* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 136 | 22 | 19 |
Omsättningstillgångar (tkr) | 992 | 442 | 618 |
Tillgångar (tkr) | 1 127 | 464 | 637 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2023-12* | 2022-12* | 2021-12* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 301 | 102 | 216 |
Obeskattade reserver (tkr) | 35 | 10 | |
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | |||
Kortfristiga skulder (tkr) | 791 | 362 | 411 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 1 127 | 464 | 637 |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | 2 | 2 | 2 |
Omsättning per anställd (tkr) | 1 335 | 739 | 820 |
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | 9.8% | -8.3% | 2.5% |
Soliditet | 28.9% | 22.0% | 35.0% |
Kassalikviditet | 125.4% | 122.1% | 150.4% |
Bolaget ska åt kunder och egna varumärken producera innehållsmarknadsföring, reklam och information mot en svensk marknad, sekundärt mot en utländsk marknad åt svenska uppdragsgivare. Bolaget publicerar och sprider kunders kommunikation via eget skapade och andras kommunikationskanaler, digitalt och i print. Bolaget fungerar därmed som en kombination av media- och kommunikationsbyrå. För de kommunikationskanaler företaget skapar och äger byggs egna varumärken. Företaget arbetar specifikt med turisminformation och utveckling av turism i Västmanland under det egna varumärket Visit Västmanland.